• Titulinis
  • Aleksandro Šepkaus juvelyrika Bažnytinio paveldo muziejuje

Bažnytinio paveldo muziejuje eksponuojama Aleksandro Šepkaus juvelyrika

Aleksandras Šepkus (1954–2021) 1977 m. baigė tuometinio Vilniaus dailės instituto Pramoninės dailės katedrą. 1988 m. išvyko į Jungtines Amerikos Valstijas. 1992 m. Manhatane įsteigė savo kompaniją „Alex Šepkus“,1993-iaisiais pelnė Niujorko geriausio naujo metų juvelyro titulą. Menininko papuošalai pristatyti beveik 150 meno galerijų visame pasaulyje. Bažnytinio paveldo muziejuje nuo 2012 m. surengtos dvi Aleksandro Šepkaus darbų parodos.

Nuo 2012 m. Aleksandras Šepkus tapo Vilniaus arkivyskupijos Bažnytinio paveldo muziejaus rėmėju, jo dėka atidarytas muziejaus naujų kūrinių įsigijimo fondas.

Menotyrininkė Rūta Pileckaitė pastebi, kad Aleksandras Šepkus įtvirtino papuošalo, kaip miniatiūrinių formų kūrinio, skirto nešioti, prilygstančio vaizduojamosios dailės darbams, sampratą, suformavo vadinamą „parodinę“ lietuvių juvelyrikos kryptį ir savo idėjomis smarkiai paveikė lietuvių juvelyrikos modernėjimo procesus. Aleksnadro Šepkaus papuošalų formos daugeliui asocijuojasi su majų ir indėnų kultūromis, netrūksta sąsajų ir su senosiomis Rytų kultūromis, secesijos stiliumi, garsaus austrų menininko Gustavo Klimto kūryba. Menotyrininkės teigimu, „ryšys su meno istorija visada yra teigiamas bruožas, rodantis, kad menininkas, neprarasdamas savasties ir individualumo, savo kūrybą suvokia kaip pasaulio kultūros istorijos dalį“.

Aleksandras Šepkus dirbo su labai brangiomis, kartais egzotiškomis medžiagomis, kurė išskirtinius grynojo meno darbus. Tai ne tik nuostabūs kūriniai, bet ir patogūs dėvėti papuošalai. Rašydami ir kalbėdami apie A. Šepkų, meno kritikai ir kolegos atkreipia dėmesį, kad Šepkaus papuošalai, nors atrodo prabangūs, yra labai draugiški. Tai tikri taikomojo – gerąja to žodžio prasme – meno pavyzdžiai. Dar viena svarbi jų savybė, kad jie iš tiesų skirti puošti, atlieka tą pamatinę juvelyrikos meno funkciją, kuri net ir radikaliausių istorinių ir meninių transformacijų laikotarpiais tikrų šio žanro puoselėtojų niekada nebuvo pamiršta.
 
 





MUZIEJAUS VEIKLĄ FINANSUOJA

Vilniaus Akivyskupija
 
 

 

Informaciniai rėmėjai

                   bernardinai.lt
         

Rėmėjai

       Domus Maria